Wednesday, February 3, 2010

Appointment mata

Pagi-pagi lagi dah bertolak ke Hospital Tuanku Jaafar untuk attend appointment dengan 'Eye Clinic' selepas hantar mia ke sekolah..sampai sebelum kul 8.00am tapi parking dah takder...puas round carik parking...fuh,..berpeluh gak..parking memang problem kat spital ni..tak kira masa dan ketika,kadang-kadang sampai naik tensen aku dibuatnyer..

Tepat kul 8.00am ambil nombor di kaunter pendaftaran dan terus ke 'eye clinic'..mak ai..punyalah ramai orang,rasa-rasanya diorang ni sampai lebih awal daripada aku,mungkin selepas subuh kot...hehehe...puas gak tunggu sampai dah naik 'fed up' dibuatnyer...akhirnya kul 10.00am barulah turn adif buat pemeriksaan mata oleh pakar mata,tu belum refer doktor lagi...after settle kena pulak tunggu lagi..berapa banyak kali kena tunggu aku pun tak tau lah...

Lebih kurang kul 10.30am turn aku berjumpa dengan doktor pakar pulak,selepas mata adif dititis ubat mata,kena tunggu lagi kat luar dalam 30 minit..apa lagi perut pun dah berbunyi sebabt this morning belum ambil apa-apa breakfast lagi..mana tak berbunyi perut ni..aku pun ambil kesempatan untuk ambil sarapan sampai kul 11.00am.
Bila aku naik tepat kul 11.00am nama adif dipanggil untuk di'check' semula..apa lagi dia pun mulalah meronta-ronta sebab takutkan doktor...parah tul aku...satu bangunan boleh dengan suara dia...lepas tu...adoi penatnyer...jumpa lagi pakar yang first tadi balik..aku memang dah 'tensen' ni...untuk ambil 'spec' mata dif...

Dan akhirnya...dalam kul 12.00pm,barulah habis semua proses dan pada 24/6/2010 kena datang lagi untuk pantau mata adif...aduh penatnyer,seharian kat hospital..balik rumah terus tertidur sebab terasa penat sangat sebab lama sangat menunggu..adoi..adoi,apalah nasib hari ni...

No comments:

Post a Comment